IE8

Du bruger en forældet
browser og kan derfor
ikke se siden

Hent ny browser
Tilbage

SALÒ

Du bestemmer selv perspektiv og tidsrum
Vil  du sidde til bords hos ’Præsidenten’, hans tre medsammensvorne og deres vagter – eller følge de fire prostituerede, som skal ’skole’ børnene og slå en løssluppen stemning an med deres fortællinger? Tager du ophold blandt børnene i de trange sovesale eller følger du det hele fra sidelinjen sammen med tjenestefolket?

 

Du kan vælge at betragte. Eller du kan vælge at engagere dig i universet af fiktive møder. Møder, der kan vække dine ægte følelser som afsky, vrede, glæde, sorg eller ophidselse og pludselig få dig til at gribe ind i handlingen. De 32 performere fortsætter døgnet rundt, nonstop, i fire forløb af hver en uges varighed. En installationsperformance af SIGNA udvikler sig radikalt gennem hele spilleperioden.

 

SIGNA er udfordret af Salò, Pasolinis rå og uforsonlige filmklassiker om magtens perversitet, der er blevet bandlyst, censureret og lagt for had verden over i mere end 30 år. Filmen havde premiere i 1975, kort før Pasolini blev myrdet under mystiske omstændigheder.

 

Om SIGNA – unik virkelighedsleg
SIGNAs unikke virkelighedsleg har fra første færd i 2001 skabt sensation, debat og henrykkelse. Først var Signa alene om at skabe de mytologiske performanceinstallationer. Arthur Köstler, østrigsk mediekunstner og performer, kom til som den faste partner i 2004. Senere er også den svenske arkitekt Thomas Bo Nilsson blevet en fast del af gruppen.

 

SIGNA har skabt godt 25 værker i Danmark og udlandet, som alle arbejder på at opløse skellet mellem virkelighed og fiktion. Bl.a. 57 beds, The Black Rose Trick i Malmø, den Reumert-nominerede Seven Tales of Misery fra 2006, og i 2008 historien om Martha Rubins tilsynekomster, der bragte SIGNA til Theatertreffen i Berlin som den første danske kunstnergruppe nogensinde.

Pressen skrev

ByenKalder.dk

Politiken

Berlingske Tidende